Möjlighet och utveckling på en marknad i förändring

   

Hur ska partierna fånga de äldre röster? Stairway intervjuade i lunchekot.

Hur ska partierna locka väljare bland den stora och växande gruppen äldre? 25 procent av de röstberättigade tillhör gruppen 65+ vid valet nästa år. Vi får chansen i en intervju i lunchEkot  lördag 3 november att berätta om vilka frågor som är de viktigaste för äldre inför valet nästa år. Startar 3 min in. Påståendet vi lyfter grundar vi på kunskap om vad som är viktigast för äldre. Vi har ett samarbete med en seniorpanel som består av nästan 6 000 individer. I den kan  många intressanta data om gruppens värderingar med mera hämtas fram. Och hur man skiljer sig inom gruppen dessutom.

Vi har under en längre period samlat kunskap om äldre som grupp via samarbete med olika kunder + ytterligare research om detta stora segment. Vare sig du har en vara, en tjänst eller en idé du vill opinionsbilda för så behöver du nu förhålla dig till gruppen äldre dvs någonstans runt 60+. Det gäller företag, organisationer och myndigheter. Här finns möjligheter att möta en stor grupp som står för bland annat 60 procent av konsumentköpkraften.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>